Ara
  • Bella Nut

Bellanut Basmati Pirinç ve Beslenme

BASMATİ PİRİNÇ

Basmati pirinç beyaz ve kahverengi olarak iki türü bulunan glisemik indeksi düşük pirinç türüdür. Bu özelliği sayesinde özellikle diyet listelerine eklenir ve diyabet hastalarının kullanımı için uygundur.

Peki ya glisemik indeks nedir ?

Glisemik indeks, karbonhidrat içeren gıdaların kan şekerini nasıl yükselttiğini ölçen bir değerdir.

Pişerken kendi boyutunun iki katı kadar uzayabilen tek pirinç türü olarak bilinmekle birlikte pişerken bol su kullanılır.Basmati pirinc yetişme alanı olarak sulak yerleri tercih eder , bol su ile yetişir. Pişerken de normal pirince kullandığımız su miktarından daha fazlasını koyarız fakat su özelliğini bozmaz, lapa lapa yapmaz aksine tane tane ayrıldığını göreceksiniz.

Belirli bir bölgede yetişebilen basmati pirinc yetişirken belli hava ve su koşulları ister .Bu yüzden Kuzey Hindistan’a özgü bir pirinç türü olarak bilinir.




Sağlık Açısından Önemi

Hem kahverengi hem de beyaz basmati pirinci, aşağıdakiler dahil birçok sağlık yararı sağlar:

Basmati pirinç B1 vitamini, B6 vitamini, E vitamini, K vitamini, kalsiyum, potasyum, magnezyum ve çinko içerir.. Glisemik indeksi düşük olan basmati pirincini özellikle diyabet hastalarına önerilmektedir. Basmati pirinci kanın pıhtılaşmasını önler ve aynı zamanda lif içeren bu piriç türü kalp sağlığını korur.


Şeker hastalığı

Özellikle beyaz pirinç olmakla birlikte çoğu pirinç türü, yüksek bir glisemik indekse sahiptir.Basmati pirinci,tercih etmemizin en büyük sebebi glisemik indeksinin düşük olmasıdır, ölçekte çok daha düşüktür. 50 ile 58 arasında bir glisemik indekse sahip olan basmati pirinci, düşük ila orta glisemik indeksli besin grubundadır. Şeker hastalığınız bulunuyorsa, daha düşük porsiyonlarda sağlıklı beslenmenize dahil edebilirsiniz.

Lif

Düşük glisemik indekse sahip olmasının yanında basmati pirinci önemli miktarda lif içerir.Bu da metabolizma ve sindirim üzerine olumlu etkiler sağlar. Lif alımınının daha yüksek oranda olması, Tip 2 diyabet geliştirme riskini azaltmasına katkı sağlayabilir.Lif alımının yetersiz ve düşük olması, kabızlık vb. sindirim sorunlarına sebep olabilir .

Kalp ve damar Sağlığı

Kepekli tahıllar ile beslenmek örneğin ahverengi basmati pirinci gibi, daha düşük kalp hastalığı riski ile doğrudan bağlantılıdır.

Tam tahıllar kandaki kolesterol seviyelerini düşürmeye yardımcı olmakla birlikte kalp hastalığı için bir risk faktörü olan yüksek tansiyon riskini azaltmaya yardımcı olurlar .

Azaltılmış Kanser Riski

Bu piriç türü, beyaz pirinçten daha fazla lif içermekle birlikte diğer kahverengi pirinç türlerinden yaklaşık% 20 daha fazladır. Daha yüksek lif oranına sahip diyetler, öncelikle kolorektal kanser olmak üzere belirli kanser türlerini oluşturma riskinizi azaltmaya yardımcı olabilir

Daha İyi Beyin Sağlığı

Basmati pirinci, B1 (tiamin) dahil olmakla birlikte B vitamini açısından oldukça yüksektir. Her porsiyonda günlük önerilen alım miktarınızın% 22'sine sahiptir. Tiamin beyin sağlığı için çok önemli bir yere sahiptir ve bir eksiklik Wernicke ensefalopatisi denilen bir sağlık problemine yol açabilir .

Basmati pirinci bu özelliklerinin yanında birçok öneme sahip besin içerir .Bunlar

  • B1 vitamini (tiamin), Çinko, B6 Vitamini, Bakır, Folat, Demir, Magnezyum ,Fosfor

Basmati pirinci nasıl pişirilir ?

Öncelikle basmati pirincini iyice yıkayıp süzülmeye bırakın

Daha sonra tercihine göre yağı ekleyip süzdüğünüz pirinçleri tencereye ekleyin

Kavurma işlemi tamamlandıktan sonra tuz ve yeterince suyu ekelyip kapağını kapatın

Hazır olan basmati pilavını 15 dakika sonra yanında çeşitli ek gıdalar ve sade olarak sunuma hazır hale getirebilirsiniz.

Afiyet olsun.

Basmati pirincini diğer besinlerle nasıl kombinleyebiliriz ?

Hem kahverengi hem de beyaz çeşidi olan Basmati pirinci, köriler, çorbalar ve çeşitli diğer yemeklerle daha lezzetli ve besin değerini yükselten bir parça haline getirilebilir.

Sebze ve bir proteinle (tavuk veya tofu gibi) karıştırarak kızartıp servise hazır hale getirebilirsiniz.

Hindistan cevizi sütü, zerdeçal ve taze zencefil ile eşleştirerek besleyici ve lezzetli bir karışım elde edebilirsiniz.

  • Tam bir protein için siyah fasulye ile karıştırabilirsiniz.



Birçok sporcu ve vücut geliştirmeci , vücut geliştirme veya egzersiz diyetinin bir parçası olarak kullanılacak en iyi beyaz pirinç çeşidi olarak basmatiyi tercih eder.Sizde sağlığınıza değer katmak için bir deneyin. Sağlık en değerli şeyimiz ve bunu ancak doğru beslenme ve egzrsizle mükemmel hale getirebilir. Sağlıklı ve bol enerji dolu günler


R.Işın İMREN



10,152 görüntüleme0 yorum

Son Paylaşımlar

Hepsini Gör