Ara
  • Bella Nut

Bitkisel Protein Kaynaklarından Gelen Sağlık


Spor yapan bireyler için antrenman kadar önemli olan birçok unsur vardır. Bu unsurlar beslenme, uyku kalitesi, zararlı alışkanlık düzeyi, bireyin yaşadığı sosyo-kültürel ortam, maddi imkanlar vb olarak sıralanabilir. Bu unsurların başında şüphesiz beslenme gelir. Beslenme çok önemli bir faktördür. Gerekli besinlerin yeterli miktarda ve çeşitli tüketilmesi gereklidir. Protein tüketimi normal beslenmenin yanında, sporcu beslenmesinde çok büyük bir rol almaktadır. Proteinin vücudumuzdaki başlıca ve en önemli görevi yapım maddesi olarak kullanılmasıdır. Proteinler ne kadar farklı besin türlerinden tüketilir ise yapımdaki faydalarıda o kadar artmaktadır. Bu yüzden hayvansal gıdaların yanında bitkisel gıdaların tüketimi protein ihtiyacını karşılamada oldukça önemlidir. Bunun yanında beslenme türü olarak vegan veya vejeteryan beslenmeyi tercih eden birçok birey bulunmaktadır. Bu bireylerin Protein ihitiyaçlarının karşılanması içinde bitkisel protein kaynakları çok önemli bir rol oynamaktadır. Aynı zamanda bitkisel protein kaynaklarının tüketiminin, hayvansal protein kaynaklarının tüketimine oranla birçok faydası bulunmaktadır. Bitkisel protein kaynakları daha yağsız ve fit bir vücut elde etmede kişilere yardımcı olur. Kalp-dolaşım sisteminin, sindirim sisteminin sağlılığının korunmasında ve geliştirlmesinde hayvansal protein kaynaklarına göre çok daha fazla oranda fayda sağlamaktadır. Bitkisel protein kaynaklarının içinde barındırdığı yüksek lif oranı diğer besin kaynaklarına oranla daha fazla tokluk hissi neden olmakta ve içerdiği zengin vitamin ve mineral profiliyle daha fazla fayda sağlamaktadır. Bitkisel protein kaynaklarının beslenmedeki yerini ve önemini anladığımıza göre, sizlerle birlikte BellaNut’ın bizlere sunduğu sağlıklı, lezzetli ve kaliteli bitkisel protein kaynaklarını yakından inceleyebiliriz.


BELLANUT GURME SERİSİNİ KEŞFET



KETEN TOHUMU

Besin Değerleri (100 gr için)

  • Protein: 18,1g

  • Enerji (kcal): 454

  • Karbonhidrat: 3,4g

  • Lif: 35,1g

  • Kolesterol: 0g

  • Yağ: 33,1g

  • Sodyum: 74mg

  • Kalsiyum:188mg

  • Potasyum: 682mg

  • Demir: 6,1mg

  • Avitamini: 80.0

YULAF EZMESİ

Besin Değerleri (100 gr için)

  • Protein: 12,53g

  • Enerji (kcal): 370

  • Karbonhidrat: 63,29g

  • Lif: 5,43g

  • Yağ: 1,0g

  • Kalsiyum:54g

  • Potasyum: 348g


SOYA FASULYESİ

Besin Değerleri (100 gr için)

  • Protein:37,2g

  • Enerji (kcal): 260

  • Karbonhidrat: 0,4g

  • Lif: 17,1g

  • Kalsiyum:251mg

  • Potasyum: 1808mg

SOYA KIYMASI

Besin Değerleri (100 gr için)

  • Protein:45,3g

  • Enerji (kcal): 298

  • Karbonhidrat: 19,8g

  • Lif: 14,1g

  • Yağ: 1,1g


Ürünlerimizin besin içeriklerine göz attığımızda içerdikleri yüksek protein, mineral ve vitaminleri görebiliyoruz. Bununla birlikte düşük yağ ve yüksek lif içerikleri ile sindirim sağlığımıza olumlu katkıları bulunmaktadır. Gerek sağlığınız, gerek spor hayatınızdaki dengeli gelişim için beslenmeye ve protein tüketiminde çeşitliliğe önem vermeyi asla unutmayın. Mümkün olabildiğince öğünlerinize bitkisel protein kaynaklarını eklemelisiniz. Bitkisel protein kaynaklarının tüketimini arttırdığınız zamandan itibaren sağlığınızdaki ve yaşam kalitenizdeki olumlu gelişimi farkedeceksiniz. Bir sonraki yazımda görüşmek üzere, sağlık dolu günler .

R.Işın İMREN

23 görüntüleme0 yorum

Son Paylaşımlar

Hepsini Gör