TRUST GIDA LTD. STİ.

+90 312 397 12 11

Macun Mah. Batı Blv. ATB İş Merkezi 1/201 Yenimahalle Ankara Turkey

info@trustgida.com

  • Facebook Social Icon
  • Instagram Social Icon

Vejetaryenlar

Hepimizin bildiği gibi vejetaryenlik et, balık ve kümes hayvanlarının dışında kalan bitkisel kaynaklı besinlerin ağırlıklı olarak tüketilmesini içeren bir beslenme tarzıdır. Kendi içinde bir çok beslenme tiplerini barındıran vejetaryenlikte alınan besin türlerindeki sınıflandırmalara göre farklılık göstermektedir. Veganlık bu beslenme tiplerinden biridir.

 

Veganlık, hiçbir hayvansal kaynaklı besin tüketmeyip yalnızca bitkilerle beslenme tarzıdır.

Vejetaryen ve vejetaryen olmayan yeme tarzının ikisinin de sağlığa yararı veya zararı olabilir. Vejetaryen bir diyet sağlıklı beslenme önerilerini takip ettiğinde sağlık için yararlıdır ve uygulaması kolaydır. Tahıl ürünleri, kuru baklagiller, sebzeler ve meyveler üzerinde odaklanan vejetaryen diyetleri, düşük yağlı ve yüksek posalıdır. Vejetaryen bireyler diyetlerini dikkatli planladıklarında sağlıkları üzerinde olumlu etkiler görülmüştür.

 

Vejetaryen bir diyet sağlıklı beslenme önerilerini takip ettiğinde sağlık için yararlıdır ve uygulaması kolaydır. Tahıl ürünleri, kuru baklagiller, sebzeler ve meyveler üzerinde odaklanan vejetaryen diyetleri, düşük yağlı ve yüksek posalıdır. Vejetaryen bireyler diyetlerini dikkatli planladıklarında sağlıkları üzerinde olumlu etkiler görülmüştür.

 

Vücudumuz protein, karbonhidrat, yağ, vitaminler, mineraller ve su besin öğelerinden oluşur ve her gün bu besin öğelerini içeren gıdaları yeteri kadar almamız gerekir.

 

Bu öğelerden biri olan protein vücudumuzun en temel yapı taşıdır ve aminoasitlerden oluşurlar. Vücudumuz bazı aminoasitleri kendisi üretebilirken, bazılarını ise sentezleyemez. Vücudun yapamadığı bu elzem aminoasitlerin, besinlerle vücuda alınması gerekir. Kas, kemik dokularının korunması, güçlenmesi, yenilenmesi, yıpranmış vücut hücrelerinin onarılması en önemli görevleridir. Ayrıca, bağışıklık sistemini güçlendirerek hastalıklara karşı direnç sağlarlar.

Proteinler, bütün hayvansal ve bitkisel kaynaklı besinlerin içinde bulunurlar. Ancak besinler, içerdikleri protein miktarı ve kalitesi açısından farklılıklar gösterirler. Hayvansal kaynaklı besinler, proteinin yoğun kaynaklarındandır. Bitkisel kaynaklı besinler arasında kuru baklagiller, soya, yağlı tohumlar ve çekirdekler yüksek miktarda protein içerirler. Tahıl ürünleri de bitkisel proteinlere katkıda bulunur. Taze sebze ve meyvelerin büyük bir kısmı sudan oluşuğundan protein miktarları azdır.

 

 

Diyetinizin protein kalitesini tahıllar, kuru baklagiller ve sert kabuklu meyveler, çekirdekler grubundan en az ikisini seçerek dengeleyebilirsiniz. Sert kabuklu meyveler, çekirdekler grubunun içinde yer alan yer fıstığı diyetiniz için önemli bir protein kaynağıdır.

Pury’ın 100 gramında;

  • 29,3 g Protein

  • 610/2400 Enerji (kcal/kj)

  • 6,1 Karbonhidrat

  • 55,9g Yağ

  • 8,5g Lif bulunmaktadır.

Fıstığın sağlık açısından faydalı olmasının nedeni içerdiği zengin miktardaki vitaminlerden kaynaklanmaktadır. 100 gramlık fıstık, ortalama 567 kalori içermektedir. Fıstık A, E, C  vitaminlerini içerirken, demir, bakır, kalsiyum ve magnezyum açısından da çok zengin sayılır. Mide kanserine yakalanma riskini azaltan fıstık, cilt sağlığını korur, kalp sağlığına iyi gelir, antioksidan özelliğinden dolayı genel sağlık için faydalıdır. Vücudumuz Pury yerfıstığının içerdiği tekli doymamış yağları çok hızlı şekilde enerjiye çevirebilir. Pury şeker, tuz içermez ve lif oranı yüksek bir besindir.

Hiçbir hayvansal ürün ve katkı maddesi kullanılmaksızın üretilen Pury, yerli mahsul yer fıstığı ile üretilmiştir.